iklaneka

Friday, May 18, 2012

KENANGAN RAYA :)





Hai hai . Nie penangan aku tengok upin ipin petang tadi pastu dengar takbir raye dalam kartun tuh . Sebab tu aku nak update pasal raye . Haha . Okey sebelum tu aku nak cerite sikit . Aku ade 4 orang adik beradik . But bile aku 12 tahun adik aku yang bongsu meninggal . Sakit .*al-fatihah* . So sekarang tinggal lah tige . Abang , aku then adik aku yang ke-3 . 


Yang ke-3 nie perempuan . Kitorang panggil die ieka but aku tak tahu die pelat tang mana die akan bahasekan diri die ‘engka’ sampai sekarang . Huhu suka hati kau lah . Jujurnye dulu aku tak rapat ngan die . Aku lebih rapat ngan abang aku and die lebih rapat ngan arwah adik aku . Tapi dalam tak rapat-rapat aku pun once kau touch adik aku kau akan deal dengan aku lah afterwards .


Aku ingat lagi time tu ade satu family datang raye rumah aku . Family tu boleh kate sedare kitorang lah . Family tu ade 2 anak perempuan . Time tu aku rase maybe aku umur dalam 6 or 7 tahun camtu lah . And adik aku pulak bawah aku 4 tahun .  Anak family tu pulak yang perempuan tu lebih kurang macam kitorang lah . Kecik-kecik lagi but yang adiknye tu lagi besar dari adik aku .


Nak dijadikan cerite adik die main lah dengan adik aku . Aku tak main sekali . Sebab aku rase aku dah besar sangat tak main dengan budak-budak kecik haha *perasan* . Pastu ntah macam mane aku dengar adik aku nangis . Aku pergi lah dekat adik aku sebab taknak kang mak aku dengar pulak adik aku nangis kang aku yang kene . Then adik aku pun cakap budak tu buat die nangis .


Haa kau berani buat adik aku nangis ? Aku jer boleh buat die nangis haha *evil laugh* . Sekali memang aku sergah jelah budak tu . Huhu then ape lagi dah kene sergah an nangis lah pulak budak tu . Dah die nangis akak die pulak datang kat kitorang . Tanye aku semua-semua . Dah aku marah-marah semua aku cakap satu ayat nie . ‘suka hati akulah nak cakap ape pun nie rumah aku bukan rumah kau’ . Hehe garang tak aku . Then aper lagi mencicit budak-cudak tu lari dari kitorang . Haha padan muka . 


ini bukan gambar raya . ini gambar puputan adik sedare aku . :)




P/s : okey aku tahu entry nie tah pape . Saje update sebab dah lame tak update . Huhu 





Salam sayang,


TERIMA KASIH SUDI BACA. SILA LAH LIKE DAN SHARE!

0 comments:

Post a Comment

Hai! Dah baca tu komen lah sikit! :D