iklaneka

Saturday, November 26, 2011

KesEOranGAn = :(

Assalamualaikum...:)

Harini hari kedua aku kena tidur dekat rumah nony. Haish bosannya hidup bila takde bende nak buat. Bukan maksud aku nak mengeluh ataupun ape. Tapi bila duduk sorang-sorang and taktau nak buat ape. Boleh jadi serabut lar jugak kepala otak nie.

Tadi bila on jer facebook, abang ipar sedare aku (paham ker wei) or abang rizal terus chat. Bagitau family aku pergi rumah mak mentua dia ataupun rumah makcik aku. Haish untunglah. Boleh pergi rumah orang. Boleh makan rambutan. Favourite aku pulak tu. Rase macam nak suruh ayah amik aku sekarang jugak sebab aku nak makan rambutan tu. Dan yang buat aku tak puas hati tu, boleh pulak abang rizal pergi sent gambar ayah tengah duduk kat dalam rumah tu. Haish lagilah sedih. Aku pun ada hati tau. 

Nie nak cerita nie. Tadi petang baru jer habis baca novel yang aku baru  beli haritu. "Air mata rindu". Serious seronok baca buku tu. Buku tu takdelah macam buku novel yang biasa-biasa berlambak kat kedai tu. Selalunya novel yang aku baca mesti pasal cinta tige segi. Tapi novel tu tak macam tu. Banyak gila konflik dalam cerita tu. Dan cerita tu pasal seorang wanita yang bernama Eryna Izzati. Eryna Izzati banyak mengajar aku masa aku baca cerita tu. Ajar aku untuk tidak cepat melatah dalam ape jua keadaan. Ajar aku untuk sentiasa bersabar dan sentiasa ingatkan Allah. Ajar aku untuk sentiasa ingat bahawa setiap kejadian yang jadi mesti ada hikmahnya. Kalau korang semua nak tahu lagi, pergilah beli buku tu. Huhu :D

Nie cover depan buku tu. Huhu comel okay itu tangan.

Esok tak tahu lah ape pulak yang aku nak buat. Takkan nak tidur satu hari pulak. Da lah fruit heart aku takde. Kalau ade boleh jugak aku keluar daripada terperuk jer dalam kolej nie. Haish nasiblah awal-awal sem lagi da bosan duk kat penang nie. 

Ade sape-sape yang nak hantar aku balik tak? Pleaseeeeee.........

See i'm begging someone...............

Dan lagi satu. Salam MAAL HIJRAH buat semua yang aku kenal. Sama-samalah kita berhijrah ke arah kebaikan. :)

Salam sayang...:)


TERIMA KASIH SUDI BACA. SILA LAH LIKE DAN SHARE!

0 comments:

Post a Comment

Hai! Dah baca tu komen lah sikit! :D